Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:

Cine a putut, ştiut şi vrut a plecat.

Avem nevoie de ajutor!
Plătim la nivelul pieţei.
Preferăm vorbitori de Româna!

______________________________


poante § intelart § cafeneaua
© 2005
cel mai vechi blog peromaneste

11.9.10

DACA BASESCU TRAGE VANTURI, E UN MASCARICI JALNIC



Nicolae Popa este escrocul reputat pentru devalizarea FNI si FNA, arestat in Jakarta, Indonezia, la 2 decembrie 2009, in urma unei condamnari la 15 ani de închisoare pentru înşelăciune, alături de Ioana Maria Vlas, el fiind condamnat de Tribunalul Bucureşti în 2006, decizia rămânând definitivă în 2009.

Între autorităţile române şi cele indoneziene există un acord de cooperare privind extrădările. Popa urmeaza a fi adus in Romania.

Nicolae Popa a fost director al grupului de firme Gelsor şi membru al Consiliului de Încredere al Sov Invest, societatea de administrare a FNI. Potrivit relatărilor din presa anilor trecuţi, Popa ar fi fost interpusul prin care Sorin Ovidiu Vântu ar fi retras bani din Fondul Naţional de Investiţii. De fapt, în tot scandalul falimentului FNI, omul de afaceri a fost socotit nevinovat de Justiţie exact pentru acest motiv-nu a fost investitor la FNI şi nici nu a condus societatea de administrare a Fondului, SOV Invest, de aceasta ocupându-se Ioana Maria Vlas.

Cu 45 de zile înainte de prăbuşirea FNI, Popa ar fi scos din Fond peste 216 miliarde de lei vechi, răscumpărând mai multe unităţi de fond, suspiciunile fiind că aceşti bani, ca şi mulţi alţii, de la alţi interpuşi, ar fi ajuns în final în conturile lui Vântu.

FNI a dat faliment în anul 2000, iar circa 130.000 de investitori au fost prejudiciaţi cu aproape 4.000 de miliarde de lei vechi. Cea mai mare parte a sumelor vor fi plătite de stat, dat fiind că depunerile de la FNI erau garantate de CEC.

În timp ce Interpolul îl plasase la cei mai căutaţi români, Nicolae Popa stătea, fără griji, în Indonezia, iar Sorin Ovidiu Vîntu îi alimenta frecvent conturile. Patronul trustului de presă „Realitatea-Caţavencu“, Sorin Ovidiu Vîntu (54 de ani), a fost arestat preventiv pentru 29 de zile în dosarul dispariţiei lui Nicolae Popa.

Vîntu şi presupuşii săi complici în finanţarea lui Nicolae Popa (fugit de peste zece ani la Jakarta- Indonezia), şoferul Alexandru Stoian şi omul de afaceri moldovean Octavian Ţurcan au ajuns în arestul Poliţiei Capitalei. Avocaţii lor au declarat recurs la decizia Tribunalului Bucureşti de-ai trimite după gratii şi au acuzat procurorii că probele invocate sunt "nişte făcături".

Anchetatorii au cerut arestarea lui Vîntu şi a presupuşilor săi complici aducând drept probe mai multe transcrieri ale unor convorbiri telefonice din care reiese că omul de afaceri îi trimitea frecvent bani celui care este considerat "creierul" prăbuşirii, în mai 2000, a Fondului Naţional de Investiţii (FNI), "afacere" în urma căreia investitorii au fost păgubiţi cu peste 15 mii de miliarde de lei vechi. Nicolae Popa fostul preşedinte al Gelsor a fost condamnat definitiv pentru această megaescrocherie în iunie 2009.

Prins şi arestat în Indonezia, la 2 decembrie 2009, Nicolae Popa ar fi beneficiat de sprijinul material al lui Sorin Ovidiu Vîntu şi după capturare. Procurorii susţin chiar că Vîntu - prin interpuşi - ar fi încercat să îngreuneze extrădarea lui Nicolae Popa în România.

Conform interceptărilor telefonice realizate de SRI în acest dosar, Vîntu şi Popa aveau o înţelegere ca omul de afaceri să-l "sponsorizeze" pe cel din urmă cu 200.000 de euro anual. Banii ar fi fost livraţi dintr-un off-shore din Cipru, într-un depozit bancar din Nicosia şi, ulterior, într-un cont din Indonezia la care avea acces şi Nicolae Popa.

Conform propunerii de arestare preventivă formulate pe numele lui Sorin Ovidiu Vîntu, de ajutorul omului de afaceri ar fi beneficiat şi fratele lui Nicolae Popa, Virgil. Acesta ar fi primit de la Vîntu, la 11 noiembrie 2009, 20.000 de euro, precum şi bilete de avion pe ruta Bucureşti-Istanbul-Singapore-Istanbul-Bucureşti pentru perioada 6 decembrie 2009 - 7 ianuarie 2010.

Biletele de avion ar fi fost pentru rudele lui Nicolae Popa care doreau să-l viziteze. Printre acestea s-ar fi numărat părinţii fugarului, mai ales că Nicolae Popa dorea foarte mult să-şi revadă tatăl, care a împlinit 80 de ani. De altfel, fratele lui Nicolae Popa, Virgil, a plecat din România, în Indonezia, la 4 decembrie 2009, fix la o zi după ce procurorii îl dăduseră în consemn la frontieră.

În ultimele luni, înainte de a fi arestat la Jakarta, Nicolae Popa îl suna extrem de des pe Vîntu pentru a-i solicita sprijinul material. Conform procurorilor, Nicolae Popa o întreţinea şi pe fiica sa din România, Ioana Andreea Popa. De altfel, Vîntu l-a sfătuit telefonic pe Nicolae Popa să înceteze în a-şi mai sponsoriza fiica întrucât aceasta ar consuma "iarbă".

În una dintre discuţiile telefonice, de la 9 octombrie 2009, în care Nicoale Popa îi solicită bani lui Vîntu, fugarul subliniază că are nevoie de o sumă şi pentru salariul anual al unui anume general, fără a face alte precizări în acest sens: „Ajungem la partea cu banii (...) generalul, ai mei. Ce trebuie acum ... trebuie 43.000 de euro".

Cum ajungeau banii la fugarul Nicolae Popa

9 septembrie 2009, ora 12.12

Nicolae Popa îi transmite lui Vîntu cam de câţi bani ar avea nevoie anual pentru a se întreţine în Indonezia şi pentru a nu fi nevoit să revină în România, unde are de ispăşit 15 ani de închisoare.

Nicolae Popa: Păi, da, mă...cu ăsta... acum ajungem la partea cu banii. Generalul....ai mei...

Sorin Ovidiu Vîntu: Da. Deci ai tăi, când vrei să vină?

N.P.: Aş fi vrut să ajungă la mine înainte de 12 decembrie, când e ziua lu' taică-miu şi face 80 de ani.

S.O.V.: S-a făcut. Mă ocup. Mai departe.

N.P.: Cu generalul... dă semne, e... ţi-am zis, el nu...

S.O.V.: Da măi, trebuia să-mi dai... Băi bătrâne, trebuia să-mi dai nişte scoruri. Zi...

N.P.: Ţi-am zis, la el, ce trebuie acum... trebuie 43.000 de euro.

S.O.V.: Am înţeles. Ţi-ai fixat care e suma lunară, după aia, de care ai nevoie?

N.P.: O... sumă anuală. Sorin... m-am gândit că un 200.000 de euro ar acoperi inclusiv generalul, salariul lui lunar... anual.

"În data de 09.10.2009, la ora 12:12:27, Sorin Ovidiu Vîntu îl contactează, prin intermediul telefoniei mobile pe Popa Nicolae

Popa Nicolae:- Alo?
Sorin Ovidiu Vantu:- Salut.
Popa Nicolae- Salut.
Sorin Ovidiu Vantu  :- Scuză-mă tati... Sunt locuri, şi-am spus, de unde nu pot vorbi din diverse considerente.
Popa Nicolae:- Da mi se pare normal, nu trebuie să te scuzi.
Sorin Ovidiu Vantu  :- Da, golănaş mic. Spune, bătrâne.
Popa Nicolae: - Da... Păi, Sorin, în primul rând am aflat cum îl cheamă pe ăla,care acuma se duce pe la ai mei, a fost deja de două ori...
Sorin Ovidiu Vantu  :- Da... Cum îl cheamă?
Popa Nicolae:- COSTEA.
Sorin Ovidiu Vantu :- Da...
Popa Nicolae :- Am şi un număr de mobil pe care l-a lăsat el la ai mei, ca să i-l  dea lu' frati-miu, să-l sune frati-miu, dar frati-miu nu vrea să-l sune. Mi se pare normal.
Sorin Ovidiu Vantu  :- Am înţeles. OK, să-mi dai un SMS cu numele şi cu telefonul lui.
Popa Nicolae:- OK, OK. Măcar am aflat de el. Ţi-am zis, a fost deja de două ori... Nu ştiu, e de capul lui... habar nu am.
Sorin Ovidiu Vantu  :- Da... Deci să-mi dai un SMS cu telefonul... şi locul de unde este.
Popa Nicolae:- Asta nu ştiu exact. Ţi-am zis, e subcomisar la Poliţia Capitalei. Să-l f.. în gură.
Sorin Ovidiu Vantu  :- Păi da, dacă e la Capitală... Eşti sigur că e de la Capitală?
Popa Nicolae:- Ba da... Deci asta ştiu... Numai atâta ştiu. Numai numele şi numărul ăsta de telefon.
Sorin Ovidiu Vantu  :- OK. Mi-l dai pe...
Popa Nicolae:- Îţi dau SMS.
Sorin Ovidiu Vantu  :- ... pe SMS, da.
Popa Nicolae:- Zi-mi şi mie de fii-mea. Ştii ceva, cum este?
Sorin Ovidiu Vantu  :- Bătrânelule, ţi-am mai spus. E doar pe iarbă, nu e pe altceva...
Popa Nicolae:- ÎhÎ...
Sorin Ovidiu Vantu  :- Anturajul este prost, GIGELU cu care este combinată  nu are prea mare afecţiune pentru ea, e o prietenă de-a lui printre multe altele. GIGELU are 31 de ani... aaa... soluţia pe care o recomand văzând despre ce... şi o tapează de bani. Soluţia pe care... Ăla nu lucrează nicăieri. Soluţia pe care o am vizajez eu, prietene, este să nu-i mai dai nici 5 bani. De ce-ţi sugerez soluţia asta? Exact aceeaşi problemă am avut-o eu cu IOANA şi exact asta este soluţia pe care am mers. Nu i-am mai dat 5 bani. Şi după o perioadă de ură, revoltă şi furie, şi-a revenit şi totul este OK. Şi era tot la vârsta asta.
Popa Nicolae:- Am înţeles.
Sorin Ovidiu Vântu  :- De aceea, taie-i orice sursă de finanţare. Sugerez să-i ducă maică-sa mâncare, strict de mâncare, şi să-i lase bani foarte, foarte puţini, cât să aibă pentru ţigări. Deci nu-i mai da bani. Marea problemă a fiică-tii, s-a obişnuit cu bani mulţi, toacă bani mulţi, a ajuns să-şi plătească propria ei curte, şi de aici tot derapajul. Nedându-i bani,
o obligi să se angajeze, cum s-a angajat fiică-mea la LONDRA. Că nu i-am mai dat eu bani, şi s-a angajat. Şi-a găsit un serviciu şi a început să muncească. Când a început să muncească şi să câştige banii ei, brusc a devenit foarte cumpătată cu aceşti bani.
Popa Nicolae:- Na… bine… Ea munceşte. Înţeleg acuma că s-a înscris la altă facultate, să înceapă altă facultate. Ar fi pe un drum.
Sorin Ovidiu Vântu  :- Ă… să muncească să-şi plătească. Nu-i mai da bani.  Toată povestea ei vine de la bani.
Popa Nicolae:- Extra bani nici n-am de unde, şi oricum hotărâsem să nu-i mai dau…
Sorin Ovidiu Vântu  :- E, las-o în p.. mea, că i-ai dat zeci de mii, sute de mii… Lasă-mă dracului în pace. am aflat mai multe. Deci, nu-i  mai da bani. Las-o să trăiască dintr-o leafă, şi-ţi garantez că în 6 luni de zile povestea asta va fi un vis urât. Mai departe.
Popa Nicolae:- Păi, na, mă… cu ăsta… acum ajungem la partea cu banii.      Generalul…, ai mei…
Sorin Ovidiu Vântu  :- Da. Deci ai tăi, când vrei să vină?
Popa Nicolae:- Aş fi vrut să ajungă la mine înainte de 12 decembrie, când e ziua lu’ taică-miu şi face 80 de ani.
Sorin Ovidiu Vântu  :- S-a făcut. Mă ocup. Mai departe.
Popa Nicolae:- Cu generalul… dă semne, e… ţi-am zis, el nu…
Sorin Ovidiu Vântu  :- Da măi, trebuia să-mi dai… Băi bătrâne, trebuia să-mi dai nişte scoruri. Zi…
Popa Nicolae:- Ţi-am zis, la el, ce trebuie acuma… trebuie 43 000.
Sorin Ovidiu Vântu  :- Am înţeles. Ţi-ai fixat care e suma lunară, după aia, de care ai nevoie?
Popa Nicolae:- O… suma anuală, Sorin… m-am gândit că un 200 000 ar  acoperi inclusiv generalul, salariul lui lunar… anual.
Sorin Ovidiu Vântu  :- Te referi la suma anuală, da?
Popa Nicolae:- Da, da, da.
Sorin Ovidiu Vântu  :- S-a făcut. Deal.
Popa Nicolae:- Preferabil de primit întodeauna cam în perioada asta, ca să fie şi înainte de sărbători, să nu stau de sărbători să aştept.
Sorin Ovidiu Vântu  :- Bine, s-a făcut.
Popa Nicolae:- Cam astea.
Sorin Ovidiu Vântu  :- Bine, golănaş mic. Hai, te sărută Sorin, golane, şi încep să iau măsuri pentru toate alea.
Popa Nicolae:- OK, s-a făcut. Mersi mult.
Sorin Ovidiu Vântu  :- Bine, banditule. Te pup. Pa.
Popa Nicolae:- Bine, şi eu te pup.
Sorin Ovidiu Vântu  :- Pa, pa.


30 octombrie 2009, ora 12.29

Nicolae Popa se interesează la Sorin Ovidiu Vîntu de ce nu i-au intrat banii în cont.

Nicolae Popa: De ce n-au ajuns banii? Au venit şi de pe o zi pe alta uneori. Mă rog, asta e.

Sorin Ovidiu Vîntu: Da, mami. Stai puţin, nu ştiu când îţi ajung ţie, efectiv de la ultimul virament. Dar eu ca să ţi-i trimit, tati, fac mai multe transferuri, nu fac....Înţelegi tu? Şi de aceea zic, circuitul face zece zile. Dar, ţi-am mai spus şi acum vreo doi ani că ăsta e circuitul. Deci s-au trimis, golane, nu-ţifă probleme. Ştii că nu mă joc cu poveştile astea. Ştiu în ce situaţie eşti, nu mă joc cu d-astea. Au fost trimişi, tati, urmează să-ţi vină.

3 noiembrie 2009, ora 14.13

Sorin Ovidiu Vîntu şi Nicolae Popa discută aprins despre o sumă de bani pe care primul susţine că i-a trimis-o celui de-al doilea.

Nicolae Popa: Alo, da! Stai un pic. Dormeam. Lasă-mă să-mi revin un pic. OK! Sorin Ovidiu Vîntu, întrebare: când mi-ai trimis banii pe care zici că mi i-ai trimis?

Sorin Ovidiu Vîntu: Nu pe care zic. Pe care ţi i-am trimis, bă, băiatule. Deci azi, mâine, conform calendarului, trebuie să-i ai în cont.

N.P.: N-au ajuns şi...

S.O.V.: Asta este. Sunt trimişi, am verificat, cel târziu mâine, dacă nu cumva chiar astăzi trebuie să-i ai în cont.

N.P.: De ce te simt că eşti supărat pe mine?!

S.O.V.: Nu sunt supărat, băi. Sunt f... în toate părţile, am un milion de treburi, sunt bombardat cu cerinţe de bani din 7.000 de direcţii. E o criză uriaşă aici, nu sunt supărat, sunt întins în toate direcţiile, asta este tot, am şi alte treburi, nu sunt numai la dispoziţia ta. Nu pot să stau. Eu sunt cu 7.000 de oameni pe cap şi tu îmi dai 5.000 de telefoane pe oră. Băi, Vio (aşa îi spunea Vîntu lui Nicolae Popa), ce-i cu tine, te-ai tâmpit? Ce-i cu tine?

N.P.: Nu m-am tâmpit, dar înţelege că mi-e greu şi mie.

S:OV.: Băi, sunt de acord că ţi-e greu, dar până una-alta eu te întreţin, punct. Deci nu-mi crea o presiune mai mare decât cele pe care le am.

N.P.: Să ştii că, dacă strigi la mine, nu se rezolvă absolut nimic.

S.O.V.: Sunt nervos!

N.P.: Şi eu pot să fiu nervos. Tu nu ştii cât de nervos pot să fiu şi eu câteodată.

S.O.V.: Ei! Distinse Popa Nicolae, ştii ceva? Enervează-te! Banii ţi i-am trimis, azi-mâine trebuie să sosească. Punct.

N.P.: Auzi?

S.O.V.: Te rog!

N.P.: Când mi-ai zis distinse Popa Nicolae, m-ai făcut să râd. Sorin Ovidiu Vîntu, te iubesc, tu nu ştii cât de mult te iubesc eu pe tine. Eşti atât de tâmpit şi de... Ce dracului! Hai, mă...

S.O.V.: Deci am grijă. Şi ceea ce spun că fac, aia fac.

N.P.: Alo!

S.O.V.: Nu mai pune chestiuni suplimentare. Băi, tu habar n-ai ce este aici. Şi în ce situaţie reală sunt.

N.P.: Vrei să-ţi răspund şi eu asemenea? Tu habar n-ai ce este aici şi habar n-ai....

S.O.V.: Ştii ceva? Îşi dau cuvântul meu că aş prefera să stai să-ţi f... tu capul aici, să mă întreţii pe mine acolo.

N.P.: Dumnezeule, dar ştii că aş vrea să se poată întâmpla chestia asta? Aş vrea!

...

S.O.V.: Am un milion... Am şi alte treburi, ţi l-am trimis, bagă la cap să-ţi vină. O să chem şi pe frate-tu să-i dau şi pentru părinţii tăi. Gata! Nu mă mai f... la cap. Pa!

4 noiembrie 2009, ora 19.46

Vîntu şi cel considerat mâna lui dreaptă, Octavian Ţurcan, vorbesc despre contul lui Popa.

Sorin Ovidiu Vîntu: Păi mâine mă duc la Chişinău şi vreau să plec la opt dimineaţă de aici. Dar fac o altă chestie. Îţi dau... Băi, Octav, ceva nu mi se învârte rotund şi te-aş ruga să fii onest cu mine. Banii la Realitatea nu i-ai trimis la timp, la ăsta n-au ajuns banii că e contul greşit cu toate că în contul ăla am virat... S-a întâmplat ceva, ai vreo problemă?

Octavian Ţurcan: Nu. Cu mâna pe inimă îţi spun că nu s-a întâmplat, banii stau în cont...

...

S.O.V.: Eu am să scot acuma telefonul din memorie... Şi eu scot acuma numărul de telefon al omului. E 00628, ăsta este prefixul (n.r. al Indoneziei), şi de acuma îl caut mai departe. Te pup, pa, hai că te sun imediat înapoi. Cu toate că nu ştiu să scot telefonul, f... Bine, văd eu. Pa, pa!

4 ianuarie 2010, ora 15.19

Şoferul lui Vîntu, Alexandru Stoian, vorbeşte cu o persoană care, conform procurorilor, a fost trimisă în Indonezia pentru a interveni pentru eliberarea din arest a lui Nicolae Popa.

Alexandru Stoian: Ascul­tă-mă cu atenţie: tu ai fost trimis acolo ca să rezolvi o chestie cu alea trei cisterne, să-l scoţi şi după care să dai restul de cisterne. Şi ceva se întâmplă. Adică nu-i place ce se întâmplă.

Interlocutor- mobil Indonezia: Nu-i place ce se întâmplă?

A.S.: Da. Că ai avut sau ai cele trei cisterne şi n-ai reuşit să-l scoţi până acum şi consideră că ceva se întâmplă, ceva neplăcut. Acum, zice aşa: dacă consideri că nu poţi să faci ceva acolo, putem să aranjăm lucrurile în felul următor. Primeşti tu cisternele într-un alt cont şi trimitem pe cineva să se ocupe de chestia asta. Şi ne ocupăm pe urmă de restul. Şi de tine şi de tot.



IN ALTE CUVINTE, LUI S.O. VINTU I SE CAM FALFAIA--SAU ASA CREDEA EL. SA INTELEGEM CA ARESTAREA SA, CA SI ACEEA URMATA DE ELIBERAREA ESCROCULUI BECALI, ESTE O FASAIALA FUMIGENA MARCA BASESCU SAU CHIAR SE INTAMPLA CEVA? BASESCU E CLAR STRANS CU USA NEPOPULARITATII, DACA NU CUMVA I S-A COMUNICAT DE CATRE SERVICII UN VANT DE REVOLTA POPULARA. ASA CA ORICE MOTIV, CU ATAT MAI MULT UNUL JUSTITIAR, ESTE BUN PENTRU A ASMUTI FURIA POPULARA IN ROZA VINTULUI...

LA RECE PRIVIND LUCRURILE, MODUL IN CARE S-A FACUT DESCINDEREA LA LOCUINTA LUI VINTU POATE SA DEMONTEZE PROCEDURAL ACTIUNEA STATULUI.  S-A VRUT ASA CEVA PENTRU A I SE PUTEA DRUMUL LUI VINTU DUPA CE I SE ARATA PISICA SI SE RETIN NISTE PROBE DIN ACELE CALCULATOARE ASAINCAT SA AVEM DIN NOU traian-ba'secu-LINISTE?!

DACA NU AJUNGEM LA PEDEPSIREA VINOVATILOR PENTRU JAFUL FNI&FNA SI CONFISCAREA AVERILOR ACESTORA, BASESCU TRAGE VANTURI, E UN MASCARICI JALNIC.



Da click aici ca sa vezi totul! VREI SA-I INTALNESTI? cin s-aseamana s-aduna pe lista de discutii peromaneste

Un comentariu:

Anonim spunea...

Dan Andronic scrie pe blogul sau: "Mi-a atras atenţia o afirmaţie a fostului bodyguard al lui Vîntu, regăsită în rechizitoriul Parchetului, publicat de EvZ".

"Imediat după prima întâlnire cu procurorii, şoferul Stoian continuă să ia legătura în repetate rânduri cu anumite persoane cu numere de telefon din Indonezia, cu care discută despre situaţia extrădării lui Popa. Însă, pe măsură ce toate demersurile de a-l scoate pe acesta din arest eşuează, nervozitatea celor implicaţi în "afacere" creşte: "cisternele" din cont nu sunt folosite cum trebuie, iar cei care ar fi trebuit să facă sunt nemulţumiţi de cantitatea de "motorină" livrată, în timp ce SOV pare să-i evite.

În final, Stoian explică tranşant problema: "N-are cum (să vorbească SOV – n.r.). E timbrul vocal dat în urmărire! Ce vrei să înţelegi mai mult?!"

Am încheiat citatul din EvZ.

Ştiţi ce înseamnă asta?

ECHELON...

Iar aprobarea americanilor pentru o asemenea operaţiune se dă doar pentru operaţiuni cu implicaţii în sfera siguranţei naţionale. Deci, mai urmează un dosar. Mai tare...

Google
 

Postări populare