Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:

Cine a putut, ştiut şi vrut a plecat.

Avem nevoie de ajutor!
Plătim la nivelul pieţei.
Preferăm vorbitori de Româna!

______________________________


poante § intelart § cafeneaua
© 2005
cel mai vechi blog peromaneste

25.4.12

Cătălin Şerban, protestatar, despre Piaţa Universităţii:


DSC05247, originally uploaded by Andrei Tiut.


Suntem în situaţia Cubei de dinaintea lui Fidel Castro!




De ce nu mai vine lumea în Piaţa Universităţii?

S-a diluat mult mesajul, dar de fapt s-a ajuns la mult prea multe mesaje, de la Jos Băsescu - cu gazele de şist şi cu Roşia Montana e OK, ţin şi de Băsescu şi de avuţia naţională - la tot soiul de proteste gen "stopaţi abuzurile împotriva femeilor", sau la ambasada rusă faţă de drepturile homosexualilor din Rusia. Plus că se aşteaptă ca USL-ul să câştige alegerile şi să demareze procedura de suspendare a lui Băsescu.

Cine crezi că a denaturat sensul mişcării iniţiale?

Cei de la SNSPA în frunte cu Claudiu Crăciun. Ei au venit, chipurile, nu neapărat pentru "Jos Băsescu", ci pentru o democraţie politic "mai altfel" - noi n-am înţeles ce înseamnă această expresie - unii dintre ei s-au declarat neomarxişti, cominternişti, iar noi le spunem (sc)utecişti infantili. Cred că sunt manipulaţi, au preluat nişte mesaje din "afară" fără să le gândească prea mult, le-au generalizat în România fără să-şi dea seama că nu au nicio corespondenţă reală cu ceea ce se întâmplă la noi. Au venit cu sloganuri gen "extrema dreaptă e nedreaptă", au făcut o contramanifestaţie pe 27 martie, la aniversarea a 94 de ani de la unirea Basarabiei cu România. N-are legătură cu nimic ceea ce au scornit ei, în România nu există aşa ceva. Aproape toate partidele de la noi sunt total lipsite de ideologie, fiind conduse doar de ideea împărţirii banului public.


DSC08880

Voi cei care aţi realizat încotro se îndreaptă lucrurile ce aţi făcut?

Cei care am fost atacaţi pe nedrept în Piaţă, pe 27 martie, cum că am fi naţionalişti-extremişti şi că serbând Unirea ne amestecăm în treburile unui stat suveran, ne-am dat seama că nu avem nimic în comun cu acei protestatari. Ne-am organizat într-un grup care se cheamă "România Vie" şi în principiu vom funcţiona ca ONG. Am creionat şi primele obiective; un pact naţional pentru educaţie, politicieni morali şi aşa mai departe… Suntem mulţi tineri din Piaţă şi nu numai, cu idei într-adevăr naţionaliste, dar moderate. Suntem departe tare de ceea ce înseamnă extremism.

Ce ar trebui făcut în continuare?

Vom rămâne în continuare în Piaţa Universităţii să fim siguri că în momentul în care se va călca din nou "pe bec" se va mai produce o scânteie în societate şi va mai ieşi lumea. Dar părerea mea e că oamenii aşteaptă acum o reacţie puternică a opoziţiei, cu schimbarea majorităţii parlamentare şi înlăturarea regimului Băsescu.

Nu eşti genul de om care să fi ieşit la proteste pentru că n-ai fi avut ce pune pe masă. Ai totuşi o afacere care încă mai funcţionează…

Corect spus, încă mai funcţionează… Am rămas într-un sediu din trei, nu mai particip la târguri şi expoziţii, a devenit un nonsens. Am terminat două facultăţi de stat, Fizica şi Automatica, şi cred că până la urmă mă voi axa spre cercetare, căci văd că în afaceri e bătaie de joc dacă nu eşti firmă de partid.

Indirect, am fost afectaţi şi noi prin scăderea puterii de cumpărare. Direct, prin "forfetar" şi TVA s-a dat o lovitură puternică firmelor româneşti, când ar fi trebuit aplicate politici economice de "relaxare" şi de eliminare a birocraţiei. Dar chiar şi în aceste condiţii, n-am ieşit pentru "jos TVA", mesajul principal a fost clar: "Jos Băsescu! ". România a ajuns o ţară fără valori, fără elite, o ţară guvernată în regim african-bananier, sau sud-american în stilul anilor ’60 -’70. Dar până şi acolo s-au deşteptat şi s-a schimbat situaţia. Dacă stau mai bine să mă gândesc, semănăm cu Cuba înainte de venirea lui Castro. Avem un dictator care are relaţii bune cu toată mafia din România şi cu cea transnaţională, o duc foarte bine în grupul lor restrâns, iar după ei, potopul! Ne bucurăm de o oarecare libertate supravegheată şi cam atât!


Universitate_13ian2012_11

Niciun comentariu:

Google
 

Postări populare