Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:

Cine a putut, ştiut şi vrut a plecat.

Avem nevoie de ajutor!
Plătim la nivelul pieţei.
Preferăm vorbitori de Româna!

______________________________


poante § intelart § cafeneaua
© 2005
cel mai vechi blog peromaneste

5.6.15

jocuri & jucatori



AUDIO Mircea Geoana - o intalnire de taina la Moscova
de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Marţi, 10 noiembrie 2009, 22:19 Actualitate | Politic


Geoana, intre Est si Vest
Foto: AGERPRES





EXCLUSIV HotNews.ro: Liderul PSD, Mircea Geoana, a efectuat pe 27 aprilie 2009 o vizita privata la Moscova, unde s-a intalnit in secret cu unul dintre consilierii presedintelui Medvedev, au declarat pentru HotNews.ro surse politice. Potrivit acestora, intalnirea ar fi fost aranjata de Boris Golovin, om de afaceri cu interese in domeniul energetic din Romania, despre care presa a scris ca ar fi ex-ofiter GRU. Contactat de HotNews.ro, Golovin a negat orice legatura cu liderul PSD. Initial, Viorel Hrebenciuc si Cozmin Gusa au declarat ca nu stiu nimic despre vizita privata facuta de Geoana la Moscova. Dupa catava ore, Cristian Diaconescu, fost ministru de externe, a confirmat ca Geoana a efectuat pe 27 aprilie o vizita privata la Moscova, dar spune ca nu stie cu cine s-a intalnit liderul PSD, ce a discutat si cat a durat vizita.


Punctul de plecare al investigatiei HotNews.ro il reprezinta o postare publicata marti, de un cititor HotNews.ro care semneaza GRU. "Domnului Diaconescu: Exista informatii ca Mircea Geoana a efectuat o vizita secreta la Moscova la data de 27 aprilie 2009. A plecat cu un avion privat, vizita a fost aranjata prin intermediul lui Boris Golovin, fost spion rus cu afaceri in domeniul energiei in Romania, apropiat de Viorel Hrebenciuc. Scopul era obtinerea unei intalniri cu Putin sau cu Medvedev pentru lobby si sprijin. Geoana s-a intalnit doar cu un consilier de la Kremlin si n-a fost ceva oficial, ci undeva in apropiere de Moscova. A obtinut promisiunea ca va fi ajutat financiar si prin toti vectorii de influenta din Romania. In calitate de ministru de externe, stiati de vizita d-lui Geoana, fie ea si secreta, la Moscova? Vi se pare corect ca, al doilea om in stat, care la data vizitei la Moscova, 27 aprilie, era si vicepresedinte CSAT, sa mearga pe furis la intalniri cu inalti oficiali rusi?"

HotNews.ro a verificat informatiile potrivit carora Mircea Geoana a vizitat Moscova pe 27 aprilie. Surse convergente au confirmat ca liderul PSD a plecat la Moscova la sfarsitul lunii aprilie cu un avion Tiriac Air si a stat la Hotel Metropol. Liderul PSD n-a putut fi contactat. Apropiatii sai au negat ca Mircea Geoana a efectuat o vizita privata la Moscova pentru a se intalni cu Vladimir Putin sau cu Dimitri Medvedev.
  • Viorel Hrebenciuc: "Nici vorba, nu a avut loc nici o vizita. Gusa se agita cu astea. Mi se pare o intoxicare de campanie. Am primit o invitatie de la Presedintele Senatului, cu o saptamana doua in urma. Si i-am spus ca vorbim dupa alegeri, prin ianuarie februarie".
  • Cozmin Gusa, consilierul candidatului PSD: "Geoana la Moscova? Daca ar fi sa-ti raspund scurt, nu. Nu stiu. Si vizita pe care am facut-o eu la Moscova si asta la Washington mi le-am facut singur, pe baza relatiilor personale. Nu stiu, dar iti promit ca verific. La Moscova m-am vazut cu multa lume, dar dintre cei care sunt citabili vorbim de liderul grupului parlamentar al partidului Rusia Justa, partid de centru stanga. Am discutat lucruri de relationare cu caracter privat, deocamdata. N-are legatura cu PSD. Iar in America am discutat partea de politica despre fraudare."
  • Boris Golovin (rade): "Ce legatura am eu cu Mircea Geoana? Nu stiu de nici o intalnire. De unde sunt zvonurile astea? N-am nici o legatura".
Mircea Geoana n-a putut fi contactat. Echipa sa de campanie ne-a recomandat sa vorbim cu fostul ministru de externe, Cristian Diaconescu. La cateva ore dupa ce Viorel Hrebenciuc si Cozmin Gusa declarau ca nu stiu nimic de o vizita privata a liderului PSD, fostul ministru de externe a confirmat pentru HotNews.ro ca pe 27 aprilie, Mircea Geoana s-a deplasat, intr-o vizita neoficiala, la Moscova. 
  • Cristian Diaconescu: "Domnul Geoana, in calitate de presedinte al Senatului a contactat Ministerul de Externe, precizandu-ne ca e vorba de o vizita informala, neoficiala, si am pus la dispozitie un dosar de vizita, adica o evaluare a statului a relatiilor bilaterale intre Romania si Federatia Rusa. Nu stiu cu cine s-a intalnit, tocmai pentru ca este o vizita neoficiala, insitutiile statului nu se intereseaza in ceea ce priveste programul, agenda, nivelul de intalniri. Fiind domnul Geoana atat presedintele senatului cat si membru CSAT in acel moment, era datoria MAE sa asigure aceasta baza de informatii. (...) Era normal sa-i asiguram un dosar normal de contacte, cu atat mai mult cu cat era si intr-o perioada apropiata de evenimentele de la inceputul lunii aprilie din Republica Moldova".
  • Diaconescu: "Nu am discutat despre vizita domnului Geoana la Moscova nici pe linie de partid. Nu stiu daca nu priveste PSD sau nu, eu nu am discutat cu dansul, nu erau probabil aspecte care sa presupuna o asemenea discutie si era lipsit de eleganta din partea mea sa intreb despre detaliile vizitei. (...) De regula aceste contacte, cu cat sunt mentinute sunt benefice, pana la urma pentru tara, pentru tara noastra. Nu stiu cu cine s-a intalnit. In orice caz, cred ca mesajul pe care l-a dus domnul Geoana este unul pozitiv."
  • Cozmin Gusa a revenit la randul sau cu un telefon, pentru a prezenta declaratia lui Mircea Geoana pe tema vizitei sale la Moscova: "Da, este adevarat ca am fost intr-o vizita privata la data indicata de dvs, inainte de efectuarea acestei vizite sfatuindu-ma si cu dl Diaconescu de la care puteti afla detalii. Invitatia sosita in urma cu cateva zile din partea omologului meu pentru a vizita Rusia este si ca rezultat al acelei vizite private si a intalnirilor pe care le-am avut".
Singura vizita oficiala recenta pe care Mircea Geoana a efectuat-o la Moscova a avut loc in septembrie 2008, in calitate de presedinte al Comisiei de politica externa a Senatului. Din delegatie au facut parte si senatorii Eugen Mihaescu (PRM), Viorel Duca (PNL) si Sabin Cutas (PC), presedintele Comisiei de Aparare din Senat, Cristian Diaconescu si Iulian Iancu, presedintele Comisiei de Industrie si Servicii din Camera Deputatilor.

"Eu cred ca o relatie pragmatica cu un vecin atat de important si in ofensiva cum este Federatia Rusa este un lucru elementar. Diplomatia romana tot timpul a avut abilitatea sa gaseasca un echilibru intre aliantele sale oarecum naturale care sunt in Occident si care sunt in relatia transatlantica in mod firesc si in mod constant.

Dar a nega relatia si a bloca dialogul cu o tara atat de importanta, este cu totul gresit. Si cred ca a venit clipa, dupa ce ne-am rezolvat problema integrarii europene, sa ne rezolvam problema politicii regionale a Romaniei care, asa cum spuneam si la intalnirea diplomatilor nostri, este marele absent al politicii regionale", a declarat Mircea Geoana in septembrie 2008, citat de Radio France International.

Cine este Boris Golovin, presupusul intermediar al vizitei la Moscova
  • Potrivit unei anchete realizate in 2006 de Centrul Roman pentru Jurnalism de Investigatie, Boris Golovin se prezinta drept un fost membru al fortelor speciale ale armatei din fosta Uniune Sovietica. (ex ofiter GRU) In Romania insa, Boris Golovin este reprezentantul firmei rusesti ZIOMAR Engineering Company, firma care face parte dintr-un consortiu numit EM Alliance-Atom. In acest consortiu, statul rus, prin firma TVEL Atomoenergomash, detine 51% din actiuni. EM Alliance-Atom este un gigant rusesc activ in domeniul energiei nucleare. Detalii aici 
  • Potrivit EVZ, Golvin a fost colonel în trupele Spetnatz - GRU - serviciul de spionaj al armatei ruse. Reprezintă în România interesele lui Oleg Deripaska şi Igor Ziuzin, doi oligarhi ruşi, parteneri ai evazionistului mondial Mark Rich. Detalii aici
  • Golovin este asociat si unul dintre administratorii firmei Global International 2000. Potrivit Business Standard, compania este unul dintre principalii furnizori de carbune rusesc, printre clientii sai numarandu-se termocentralele de la Deva, Iasi sau Suceava. Conform declaratiilor lui Boris Golovin, Global International 2000 elaboreaza proiecte in domeniul constructiilor energetice si intocmeste studii de fezabilitate. Detalii aici

Document care arunca-n aer serviciile secrete: Iata de ce DNA nu vrea sa preia arhiva lui Cristian Sima


Postat la: 12.05.2015 - 11:56 | Scris de: ZIUA NEWS
0

La inceputul verii trecute, Ziua News a intrat in posesia unui document care arata ca vechea garda de securisti si promotorii SRI - imediat dupa 1990 - puneau la cale o mega afacere cu armament, cu rusii. Cap de pod pe partea română era Virgil Măgureanu, iar cel care ar fi urmat sa fie mediator pe linia Kremlinului era Boris Golovin, vârful de lance in România al Gazprom, adânc infiltrat in serviciile rusesti de informatii, dar si in masoneria rusa.

Documentul arata ca o suita de nume importante ale serviciilor si masoneriei române se stranseseră intr-o firmă (de tip club), Bonlieu Trading srl, cu sediul la World Trade Center. Una din subsidiare, Criabo Defence & Security se ocupa cu afaceri in zona armamentului, iar Criabo Consulting asigura escamotarea financiara a afacerii, rostogolirea prin mai multe off-shore-uri din Cipru si Delaware. Capitalul constituit (prin contributie de la membri) este de un milion de euro. Girul că afacerea e una serioasa il arata faptul ca pe pozitia nr 1 a actionarilor era trecut Aurel Cazacu, fost director la Romarm si Romtehnica, in vreme ce grecul Ioannis Delidakis garanta partea greceasca a afacerii. Mai departe, lista e fabuloasa, fosti sefi ai SRI, SIE, STS, oameni de legatura cu afaceri in Rusia, fosti ministri de pe filiera Romgaz si fosti negociatori cu Gazprom. Numai parcurgerea acestei liste dă fiori cititorului.
AICI - DOCUMENTUL BOMBA (descarca)
Am inceput investigatiile care, cum lesne se poate banui, se desfasurau greu. Nimeni nu vorbea despre acest club inchis. Autenticitatea documentului ar fi putut fi pusa la indoiala, doar ca firmele in chestiune existau, existau si actionarii, doar ca in in unele cazuri, in fata acestora erau pusi interpusi, persoane no-name. Daca nu ar fi fost aceasta scrisoare de intentie, nimeni n-ar fi banuit nimic. Am ajuns atunci la o informatie importanta. Unul dintre mijlocitorii principali ai chestiunii ar fi fost Cristian Sima, brokerul fugar. Acesta ar fi fost contactat de cineva de pe lista sa faca lobby la Golovin (un personaj fabulos, amestecat in foarte multe afaceri pe teritoriul României, la o simpla cautare pe net, ramificatiile acestuia sunt incredibile). Ni s-a parut cel putin ciudat ca Sima il stia pe Golovin si ar fi avut un cuvant greu de spus in aceasta tranzactie. L-am contactat la acea vreme pe Cristian Sima, iar acesta a negat. Am aflat, mai apoi, ca a refuzat sa se amestece in acest caz.

Cel mai important e faptul ca in aceste zile, dupa interviul acordat de Cristian Sima ziaristului Dan Andronic si dupa ce Ziua News a publicat corespondenta brokerului cu cei de la DNA, pe tema predarii arhivei personale, am primit informatia ca in cartea "Marea Spovedanie", care va aparea la finele lunii, Sima va publica mai multe documente importante, incendiare, intre care si aceasta propunere a clubului de la Bonlieu, care intrase si-n posesia ziarului nostru. L-am conatctat din nou pe Sima, acesta nici n-a negat, nici n-a confirmat, ne-a intrebat doar de unde avem noi informatia si de unde avem noi documentul. Ne-a spsu ca mai multe o sa aflam din carte, ocazie cu care ne-a insinuat ca vom afla multe legaturi intre diversi oameni de facaeri si fosti securisti pe aceasta tema, dar si pe altele. In urma dialogului cu Sima am considerat ca e oportun sa publicam acest document, care, cu siguranta va starni multe reactii. Acum ne este foarte clar de ce DNA se fereste sa preia arhiva de la Cristian Sima. Numele grele care se afla in aceste documente ar trebui sa conduca la dezvăluiri in lant, de-a dreptul explozive. Se teme Kovesi de ele? Sau e dovada ca DNA e filiala SRI si e manipulata tocmai de acest Club Bonlieu, in frunte cu Magureanu si alti fosti sefi de servicii secrete, care functioneaza mână in mână cu rusii. Ar fi foarte grav.
DREPT la REPLICA:
In urma publicarii articolului de la sus, Cristian Sima ne-a transmis, de pe pagina sa de Facebook, unde a preluat materialul, urmatoarele precizari. Ziuanews a decis sa nu comenteze afirmatiile lui Sima, acestea fiind foarte clare, de adaugat fiind doar faptul ca din ceea ce am aflat dintr-o sursa tertă, persoana care l-ar fi contactat pe brokerul fugar si despre care acesta spune ca e notorie pe FB, mai ales prin comentarii la pagina sa, ar fi Florin Ghiulbenghian, cel cunoscut si ca "Masonul Rebel".
Catre ziarul Ziua:
Documentul pe care l-ati produs e adevarat, povestea insa e aranjata de voi cum v-a placut s-o spuneti. Sa clarificam:
1. Nu-l cunosc pe Golovin. In 2009 insa, impreuna cu Dan Tapalaga am descoperit ca Geoana a fost la Moscova cu Golovin si a stat la hotel Metropol. Pina la urma atit Gusa cit si Geoana au recunoscut.
2. Acesti fosti agenti din societatea mentionata mi-au propus in 2014 sa lucrez pentru ei, la Geneva, dar am refuzat. Am toate inregistrarile. In acele inregistrari apare si cum acel grup ar fi capabil sa-l faca pe Melescanu presedinte. Nu prea au reusit. Chiar credeti ca eram idiot in situatia mea sa ii ajut sa vinda arme????
3. Cel care mi-a propus e un personaj arhicunoscut aici pe FB si sigur cititorii mei de pe aceasta pagina il vor recunoaste si identifica imediat. In rest nu am facut afaceri cu niciunul de pe acolo. Ca eu stiu foarte bine ca Magureanu e in spatele Siveco si Omnilogic, asta am si scris-o in carte. Cititi cartea si apoi scrieti.
4. Documentul apare in carte, doar ca nu in forma asta. Daca il aveti in aceasta forma, atunci sigur nu il aveti din cartea care va aparea pe 23 mai. De fapt voi incercati s-o luati inainte de aparitia cartii pentru a putea manipula un pic opinia publica. Uite ca eu nu neg, doar completez ceea ce afirmati voi. Cartea e deja tiparita, asta dovedeste ca nu doream sa ascund nimic.
5. Va public si articolul ca sa vedeti ca nu am nimic de ascuns.
6. Documentul asta este la DNA, intrebati la DNA ce face cu el. E unul dintre putinele documente care au ajuns la DNA, pina acum.
N.red- Intr-o nouă postare pe Facebook, Cristian Sima a recunoscut ca este vorba de Florin Ghiulbenghian, in plus a dat si linkul la materialul aparut pe Hotnews referitor la vizita lui Mircea Geoana la Moscova.


La trei ani de la fuga din România, Cristian Sima, acuzat de înșelăciune și spălare de bani, a afirmat în emisiunea „Lumini și umbre" de la B1 TV, realizata de Dan Andronic, că deține arhiva cu toate tranzacțiile făcute de clienții săi, nume importante din politică, presă și din lumea afacerilor. Iata, in continuare, ce a declarat Sima pe aceasta tema, iar la final, documentele legate de subiect:
"(...) Sunt la dispoziția organelor de cercetare penală, Parchet, DNA. În plus, avocatul meu a fost anul trecut la DNA, unde s-a oferit să predea toată arhiva pe care o posed. (...) Toată arhiva, conturile și băncile se află și la procurorul Ligamonti, pentru că și elvețienii au deschis o anchetă la Lugano. Am predat tot ce era referitor la băncile elvețiene și tranzacții făcute din Elveția, prin intermediul băncilor sau bokerilor elvețieni, pentru că și elvețienii au făcut o anchetă referitoare la spălarea de bani. Am scris de două ori la DNA. Prima oară mi-au răspuns că trebuie să vin să depozitez la arhivă sau unde se depozitează. A doua oară l-au primit pe avocatul meu și au vorbit cu el. A explicat cu lux de amănunte ce fel de informații dețin. Au fost foarte interesați, aveau și câte un conspect de la fiecare spovedanie a mea. Am spus că nu cer nimic decât protecția dacă mă întorc în țară. Mi-au spus că nu pot să-mi ofere această protecție, dar că sunt interesați de arhivă. (...) Dacă vin să o ia, le-o dau. Dar până acum nu a venit nimeni. După care oricum are nevoie de mine ca să explic ce este acolo. Că, altfel, tone de hard-disk-uri cu înregistrări, cu documente fotografiate și fotocopiate nu se pot citi de cineva care nu știe despre este vorba. (...) Sunt conturile cifrate, nu e numele și prenumele. Eu pot doar să spun cine este în spate. Beneficiarul fiecărui nume de cont îl știu. După care, DNA, dacă vrea, face o scrisoare la procurorul elvețian și acesta îi dă imediat cine este beneficiarul economic. Ca să afle adevărul nu prin mine, ci printro sursă oficială. (...)"
AICI - Prima solicitare a lui Cristian Sima catre DNA
AICI - Raspunsul DNA pentru Cristian SIMA
AICI - A doua solicitare (detaliata) a lui Cristian Sima catre DNA
AICI - Interviul lui Cristian Sima acordat lui Dan Andronic, care poate explica lentoarea cu care se "misca" DNA in acest caz, date fiind numele si circumstantele care apar in acest dialog, o mica parte din informatiile pe care le detine, in realitate, brokerul fugar.


Da click aici ca sa vezi totul!

Un comentariu:

http://www.ziuanews.ro/static/files/New/fileshare.ro_Cristian_Sima_private_exchange_FB.pdf spunea...

http://www.ziuanews.ro/static/files/New/fileshare.ro_Cristian_Sima_private_exchange_FB.pdf

Google
 

Postări populare