Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:

Cine a putut, ştiut şi vrut a plecat.

Avem nevoie de ajutor!
Plătim la nivelul pieţei.
Preferăm vorbitori de Româna!

______________________________


poante § intelart § cafeneaua
© 2005
cel mai vechi blog peromaneste

14.6.16

Lectia franceza cu Clotilde Armand la facebook

Acum exact 26 de ani eram elevă de liceu la „Blaise Pascal” din Clermont-Ferrand. Era perioada Bac-ului și mă uitam împreună cu părinții mei la televizor. Îmi amintesc de impresia teribilă pe care mi-au lăsat-o evenimentele de la București. Între timp, am înțeles acele evenimente. Cei doi tineri lideri ai FSN, Iliescu și Petre Roman, chemaseră minerii în București pentru a înăbuși în sânge demonstrațiile anticomuniste din Piața Universității. Oficial, au murit atunci asasinați 6 oameni (unele surse avansează peste 100) și au fost răniți 746 de bucureșteni nevinovați. Iliescu a chemat minerii, Petre Roman le-a pus la dispoziție trenurile, iar apoi Iliescu le-a mulțumit.
Iunie 1990 a însemnat începutul uriașului val de emigrație din România. Milioane de tineri români și-au pierdut speranța într-o viață demnă în țara lor și au plecat în exil. A fost o mare catastrofă pentru România, probabil cea mai mare după ocupația sovietică.
În România anului 2016, Ion Iliescu este președinte de onoare al PSD, fost PDSR, fost FDSN, fost FSN, în timp ce Petre Roman este deputat PNL, fost PDL, fost PD, fost FSN.
Cum am mai spus, aș dori să trecem în secolul XXI. Orice popor, pentru a merge mai departe, are nevoie de o reconciliere națională. Eu militez pentru reconcilierea românilor. Dar aceasta reconciliere este posibilă numai dacă liderii criminali și acoliții lor își cer iertare. Așa se procedează în orice țară cu un trecut nedrept. Toate țările care și-au depășit rănile trecutului au parcurs acest proces dureros, dar absolut necesar.
Astăzi, după 26 de ani, cer public ca partidele PNL și PSD să-și ceară scuze sincere față de poporul român pentru crimele mineriadelor, să îi scoată din viața publică pe Ion Iliescu și Petre Roman, și să dea asigurări solemne că astfel de crime nu vor mai fi posibile.


Iata si intrebarea mea adresata la facebook doamnei Clotilde Armand:
Doamna Armand, dumneavoastra chiar stiti ce s-a intamplat atunci in 1990 in Piata Universitatii? Eu eram in Piata si cu cat imbatranesc cu atat sunt mai nesigur ca stiu/inteleg.

Pentru a aduce discutia mai aproape de Clermont-Ferrand, dumneavoastra/francezii stiti ce vi s-a intamplat, sa zicem, in 1968? In plus, si-a cerut careva scuze pentru vreo miscare similara in Franta de la 1789 incoace?

Niciun comentariu:

Google
 

Postări populare