Anunţ publicitar al Statului Român in ziarele mari ale lumii:

Cine a putut, ştiut şi vrut a plecat.

Avem nevoie de ajutor!
Plătim la nivelul pieţei.
Preferăm vorbitori de Româna!

______________________________


poante § intelart § cafeneaua
© 2005
cel mai vechi blog peromaneste

13.3.18

Cum a fost

"București, 1997. 
Președintele Constantinescu primește vizita unui grup de experți germani. I se prezintă un masterplan pe transporturi rutiere, adică un proiect cu rețeaua de autostrăzi a României pe următorii 15 ani. Constantinescu zice da și îi trimite la premierul Ciorbea. Ciorbea aruncă și el un ochi, iar cu celălalt le face semn să meargă la ministrul Transporturilor. Nemții stabilesc o întîlnire cu Traian Băsescu, ministrul Transporturilor.
> Componența delegației era următoarea: o mare companie de consultanță specializată în mari proiecte de infrastructură, un finanțator cu banii la el (Goldman Sachs) și doi constructori de autostrăzi germani. Propunerea era rezultatul unei munci de proiectare și integrare de un an, care fusese elaborată pe spezele consorțiului, fiindcă era evident că dezvoltarea României cerea la modul imperativ un astfel de plan. Urmau să fie construiți 2.900 de kilometri de autostradă care să traverseze țara de la est la vest, de la nord la sud, și să unească toate provinciile istorice și economice între ele. Era luată în calcul creșterea traficului, a activității industriale și agricole, a portului Constanța, a investițiilor străine și a turismului. România era conectată cu țările din jur așa cum erau conectate economiile occidentale și devenea un hub rutier în rețeaua comerțului euro-asiatic. Mai mult, banii erau asigurați de consorțiu (8 miliarde de dolari), iar statul român avea de plată cam 650 de milioane de dolari pe an, cu dobînzile incluse, pentru toată lucrarea (o nimica toată). Neexistînd atunci presiunea deficitului impus de UE, aranjamentul era ușor de pus la punct.
> 15 ani socotiți din 1997 ar fi însemnat că în 2012 totul era gata. Dar, stați să vedeți. La întîlnirea cu ministrul Traian Băsescu, care trebuia să dureze cel puțin două ore, cei zece reprezentanți ai consorțiului s-au prezentat cu mape, cu planuri colorate, cu retroproiectoare, cu schițe la scară, cu cifre, cu studii, cu grafice de evoluție, cu recomandări și cu garanții. Băsescu i-a întîmpinat cu un zîmbet larg, marinăresc, și i-a ascultat cu cea mai mare atenție. Doar că atenția n-a depășit trei minute. Nici n-au apucat nemții să-și dreagă bine vocea, că Băsescu s-a ridicat, le-a strîns mîna și le-a tăiat-o scurt. Domnilor, știu că băncile vor să facă bani ușor. România nu are nevoie de autostrăzi. Volumul traficului nostru rutier nu justifică un asemenea dezmăț financiar. Noi ne descurcăm cu drumuri naționale și județene. Asta ar fi trebuit să-mi prezentați dacă ați fi fost capabili să gîndiți puțin. Căutați fraieri în altă parte. Cam astea au fost cuvintele vizionarului pe care românii l-au răsplătit de două ori cu demnitatea de președinte al unei țări neasfaltate. Iar nemții i-au ascultat povața și au căutat în altă parte. Așa au ajuns Croația și Slovenia să aibă autostrăzi pe care le invidiază toată lumea civilizată.
> Toți oamenii prezenți la aceste evenimente istorice trăiesc. Unii povestesc amuzați, alții își aduc aminte cu indignare. Nici unul n-a cunoscut viața în captivitate.
> Doru Buşcu (329 articole)"


Comments
Andrei Cristinel Negru
Andrei Cristinel Negru Parțial adevărat . Ce nu sti este ca ca in 1999 Romania era sa între in incapacitate de plata pentru o datorie de 300 de milioane . Îmi explici si mie de unde ar fi plătit Romania 650 de milioane pe an atunci când întreg bugetul era undeva pe la 4 miliarde ?
Manage
 
 
Radu-Ilarion Munteanu
Radu-Ilarion Munteanu iminenta incapacitatii de plata e datata la inceputul lui 97!!! cand bulgaria a intrat efectiv in aceasta stare. romania a fst salvata de intrarea in incapacitate d eplata, premierul ciorbea sacrifcandu-i intreaga s apopularitate prin devalorizarea cu . 100% a monedei nationale. echilibrarea a durat pana in 1999. mai usor cu pianul pe scari!
Manage

Draghi Puterity
Draghi Puterity De unde i-a platit si pe cei 300. Din China.
Manage
 
 
Gheorghe Gradinaru
Gheorghe Gradinaru Andrei Cristinel Negru "Bugetul de stat pe anul 1999 se stabilește la venituri în sumă de 86.884,4 miliarde lei" date din legea bugetului pe 1999 deci nu inteleg de unde ati scos datele prezentate de dumneavoastra.("intreg bugetul era undeva pe la 4 miliarde ?")"
Manage

Andrei Cristinel Negru
Andrei Cristinel Negru Gheorghe Gradinaru 4 miliarde de dolari 🙂
Manage

Gheorghe Gradinaru
Gheorghe Gradinaru Andrei Cristinel Negru 86.884 miliarde impartit la curs ( aprox 1 dolar =1.49 lei) sunt convins ca fac mai mult de 4 miliarde dolari http://www.cursv.ro/bnr/usd/?ed=1999-04-30i-Manage

Andrei Cristinel Negru
Andrei Cristinel Negru Gheorghe Gradinaru eu avem impresia ca era in jur de 3 lei . Greșeala mea !
Manage

Negoita Florin
Negoita Florin 97 nu-i 99!!!!a fost nediplomatic, neprofesionist, neintelpt cu concluzii si tratament de vataf!!!când veneau italienii cum se purta????
Manage

Andrei Cristinel Negru
Andrei Cristinel Negru Gheorghe Gradinaru totuși trebuie sa îți amintesc ca, cursul valutar de atunci era de 19.000 lei pentru un dolar ! Asa ca la un calcul simplu eu am greșit cu vreo 600 de milioane de dolari .
Manage

Andrei Cristinel Negru
Andrei Cristinel Negru Radu-Ilarion Munteanu cursul este in lei noi . Daca adăugăm cele 4 zerouri tăiate in 2005 ajungem la valoarea de 19.000 lei
Manage

Andrei Cristinel Negru
Andrei Cristinel Negru Radu-Ilarion Munteanu 86.884 miliarde lei împărțit la 19.000 lei este egal cu 4.572 miliarde dolari . Deci am greșit cu 572 milioane dolari .
Manage

Radu-Ilarion Munteanu
Radu-Ilarion Munteanu 86884 : 14800 = 5.87 at gresit cu decelabil mai mult. aproape cu 50%. dar nusta e problema. ci tradarea lui basau. priviti grficul cursului mai atent. e vorba de 1999
Manage

Andrei Cristinel Negru
Andrei Cristinel Negru Radu-Ilarion Munteanu ma rog daca dumneavoastra credeți ca este sustenabil sa plătești circa 10% din întreg bugetul pentru un împrumut asta e .
Manage

Radu-Ilarion Munteanu
Radu-Ilarion Munteanu problema nu e ce cred eu stimate. problema e ca basau a sabotat proiectul. si nici nu trebuia platita rata din buget. dupa depasirea crizei din 97 romania se putea imprumuta in conditii decente in 99. si problema e ca ramaneam cu reteaua de autostrazi. si nu ajungeam sa platim miliarde la bechtel degeaba. ca taxa de intrare in nato. multumesc ca v-ati lamurit cu cifrele.
Manage

Andrei Cristinel Negru
Andrei Cristinel Negru De pe margine este ușor sa ne dam cu părerea .
Manage

Gabriela Ionita
Gabriela Ionita Oamenii ăia nu trebuiau să se amuze ci să vb clar și răspicat în campania electorala. Acum e inutil. După război, mulți viteji.
Manage

Draghi Puterity
Draghi Puterity Apropo, si nu e vorba doar de autostrazi. Au fost si alte masuri pe ideea lui "sa traitzi bine":

https://adriannastase.ro/.../va-mai-aduceti-aminte-de.../
Manage
 
 
Radu-Ilarion Munteanu
Radu-Ilarion Munteanu nemernicia lui basau e cunoscuta. dar trebuie readusa mereu in actualitate! bravo doru buscu! bravo gheorgh gradinaru!
Manage
 
 
Adrian Rezus
Adrian Rezus @RIM : a propos, ai citit RCC Imparatul cu sapca?
Manage

Draghi Puterity
Draghi Puterity Am aflat de la domnul Coldea ca autostrazile nu sunt bune atunci cand banii trebuie cheltuiti pentru armament obsolet american. Basescu a fost sau clarvazator, sau consecvent. ;)
Manage
 
 
Mihai Ion Turcu
Mihai Ion Turcu "Conducerea cu stat major" este o formula adecvata pentru mari decizii care incumba final responsabilitatea decidentului persoana. Presupune un stat major care detaliaza problema, propune variante de solutie pentru fiecare aspect. Decidentul judeca si asuma responsabil o solutie.In cazul in speta decidentul trebuia sa fie premierul, statul major guvernul cu aportul expertilor.Guvernele noastre doar prin exceptie se ocupa de guvernare, in rest se ocupa de puterea partidului castigator in alegeri. Iata, nu avem retea de transport nici rutiera nici CFR nici aero, nici economie moderna, avem putere politica.....
Manage
 
 
Petre Prisecaru
Petre Prisecaru mi-a confirmat Emil Constantinescu că așa a fost!! derbedeul ne-a lăsat fără autostrăzi!!
Manage
 
 
Negoita Florin
Negoita Florin de aceea erau tablite pe toate soselele=AICI SUNT BANII DUMNEAVOASTRA??????lozinci a la traian anvers!!!!acum este cel mai vocal, ca de, in opozitie poti sa tipi, sa latri, sa musti .............
Manage
 
 
Lucian Florescu
Lucian Florescu Ba DELOC adevarat. Iar genul asta de naratiune romantata nu se potriveste cu faptele realitatii.
Manage
 

Petre Sofronie
Petre Sofronie Pe bisnitaru asta chior eu l-am auzit cand declara, la o emisiune radio, ca România nu are un volum de trafic pentru a justifica investitii mari in autostrazi!!! Un golan ordinar care a provocat multe pagube Romaniei.

Un comentariu:

Ghita Bizonu' spunea...

Andrei Cristinel Negru
Dumneavoastra divagati .... In sept 1996 $ era inca pe la 3.500 lei , cu ocazia alegerilor sarea la 7.000 ca apoi sa creasca pana la un corner (vartf) de 8.500 in aprilie. Apoi scde la 8.000 tot anul si Mugurica se straduie sa nu il lase sub 7.500 (cu eforturi serioase)... De abia dupa ce inteligentee masuri ale ce;lor 15.000 de specialisti isi fac efectul dolarul sare de 10.000.
Radu-Ilarion Munteanu - in moentu ala (97) Romania nu nera in pericol ... Si in 98 "intectualii" suspinau de ciuda caci ar fi dorit ca si in Romania sa se aplice un consiliu monetar ca in Bulgaria ..
Necazu a fost in 99 cand ptr niste amarate de 50 milioane chiar era sa dam de dracu. Insa noroc cu amabilitatea Chinei care l-a rugat pe Emil sa acepte sa tina in casa BNR un depozit de 50 milioane.. De veni Milica siderat !!!

Si daca se acepta proprunerea unei investitii de 8 mld $ ... se puteau plati aia 650 de milioane de dolari pe an - cel putin juma din suma aia era scoasa din impozite interne (pe venit, pe TVA pe teren ... ) Dar s-a preferat restructurarea prin somaj masiv...

Google
 

Postări populare